YouTube csatorna – a sikeres videó hirdetés alapja

Amikor videó hirdetésekkel szeretnénk fejleszteni AdWords fiókunkat, akkor kevesen gondolják át, hogy ehhez szükség van egy fontos 0. lépésre: ha még nincs, létre kell hozni és ki kell alakítani egy YouTube csatornát. Bizonyos YouTube hirdetések megjelenítik a hirdetett videóhoz tartozó csatorna nevét kattintható linkként, így elég amatőr hirdető látszatát keltheti bármely bejáratott cég, ha nem készíti fel a csatornát az új látogatókra.

Picit olyan ez, mint animált GIF-ekkel teletűzdelt retro weboldallal elindítani bármilyen más hirdetést. Nézzük most meg, milyen lehetőségeink vannak és milyen lépésekkel indulhatunk el a jól felépített YouTube hirdetések felé.

Tovább olvasom »YouTube csatorna – a sikeres videó hirdetés alapja

Remarketing Google Analytics segítségével

Múlt héten érkezett a bejelentés, hogy hamarosan egyszerűsödik a remarketing listák kezelése AdWordsben azoknak, akik (ajánlott módon) a Google Analytics szolgáltatásait is igénybe veszik a hirdetett oldalon és megfelelően össze van kapcsolva a két fiók.

Nézzük meg, pontosan mit is jelent ez, milyen módosítások szükségesek a weboldalon és milyen lehetőségeket rejt ez a régi-új célzás. Látni fogjuk, hogy a lehetőségek tágítása valójában csak bonyolítja a funkció megértését és helyes alkalmazását, de megtanuljuk jól használni, hatékonyabbak lehetünk.

Előre is elnézést kérek, de itt sok dolgot nincs hely részletesen , így aki csak most kezd ismerkedni Analyticssel és nem tudja, mi az a szegmens vagy goal, az inkább most ne is olvassa tovább.

Tovább olvasom »Remarketing Google Analytics segítségével

YouTube hirdetések – TrueView videó formátumok

Előzőleg megnéztük, hogy az eddig használt eszközökkel milyen hirdetési formátumok érhetőek el a YouTube felületén. Ezen hirdetések az eddig ismeretinknek megfelelően CPC árazással használhatóak, tehát fizetni továbbra is a hirdetésre kattintásért kell.

Most nézzünk meg egy újdonságot, ami teljesen új funkciót és hozzá kapcsolódóan teljesen külön kezelőfelületet kapott az AdWords felületén belül.

Az ún. TrueView formátumokkal videó hirdetéseket készíthetünk, ahol fizetni a hirdetett videók megtekintéséért kell. Ehhez egy új árazást, egy új fogalmat kell megismernünk: CPV – Cost-Per-View.

Tovább olvasom »YouTube hirdetések – TrueView videó formátumok

YouTube hirdetések – formátumok kattintásonként árazva

2012. márciusa óta él az ún. magyar YouTube, ami szerintem egy picit szerencsétlen kijelentés, mert az átlag felhasználó számára eddig is magyarul beszélt a YouTube, viszont most már egyre több hirdetés röhög a szemébe a kedvenc videoklip vagy filmelőzetes előtt, között és mellett.

Egészen pontosan számos új hirdetési lehetőség lett elérhető az oldalon. Nézzük most át, hogy pontosan mik is azok a YouTube hirdetési formátumok, amelyekkel egy ideje élhetünk és amelyekkel népszerűsíthetjük márkáinkat és persze (célzott) forgalmat terelhetünk az oldalunkra.

Tovább olvasom »YouTube hirdetések – formátumok kattintásonként árazva

Konverzióoptimalizálás: alapfogalmak 2.

Legutóbb megnéztünk néhány konverziókkal kapcsolatos alapfogalmat, most szeretnék körbejárni két további témakört. Nézzük meg, egyáltalán mit is takarhat a konverzióoptimalizálás fogalma, illetve felveszünk szótárunkba egy újabb három betűs mozaik szót: CPA.

Tovább olvasom »Konverzióoptimalizálás: alapfogalmak 2.

Konverzióoptimalizálás: alapfogalmak 1.

A célok meghatározása alapvető fontosságú, amikor egy weboldalt üzemeltetünk és még inkább, ha ezt a weboldalt hirdetésekkel próbáljuk ismertebbé tenni, növelni forgalmát és az általa termelt bevételt. A konverziók segítségével egy olyan mérőszámot vezethetünk be kampányaink során, amivel számolni tudjuk, hányan teljesítették a kitűzött célt vagy célokat.

Ezen keresztül pedig már kalkulálhatóvá válik egy még fontosabb jellemző: a megtérülés (ROI = Return On Investment)!

Tovább olvasom »Konverzióoptimalizálás: alapfogalmak 1.

+1 gombok a Display Hálózaton

A +1 gomb, amit kezdetben sokak csak a Google “like” gombjaként említettek, további helyekre férkőzik be webes tevékenységeink közé. Mostantól a Display Hálózaton megjelenő hirdetések mellett is megjelenhetnek a +1 gombok valamint azon emberek listája, akik ismerőseink közül már “pluszegyezték” a hirdetést.

Tovább olvasom »+1 gombok a Display Hálózaton