Az online marketinges polihisztor

Talán kevesen tudják, hogy én programozóként kezdtem a pályafutásom. Szoftvertechnológiát hallgattam főiskolán, nem is gondoltam volna, hogy 10 évvel később azzal fogok foglalkozni, amivel most éppen tevékenykedem. Ezzel mondjuk valószínűleg nem vagyok egyedül 🙂

Tegye fel a kezét, aki Google Analyticssel foglalkozik és nem kellett még HTML kódot értelmeznie, esetleg JavaScript sorokat bogarásznia?

Amikor egyre jobban mélyedtem el az AdWords és Analytics bugyraiban, egyre többször láttam, hogy mennyire jól jön a webes múltam. És közben egyre többször találkoztam ügyes szakikkal, akiknél időnként előkerült, hogy bizony nem mindig látják úgy egy-egy probléma megoldását, ahogy én. És nem azért, mert nem jó szakemberek, hanem azért, mert amikor valaki online dolgokban mozog, kikerülhetetlen, hogy picit polihisztorrá váljon.

Tovább olvasom »Az online marketinges polihisztor

A kampány változók nem belső kampányokhoz valók

A mostani bejegyzést egy Twitter szösszenet ihlette, amihez hirtelen és akaratlanul kapcsolódott egy másik, aztán visszatért egy harmadik alkalommal.

A most hirtelen példaként felhozott Extreme Digital és Origo oldalakon kívül sajnos még mindig nagyon sokan vannak olyanok, akik komoly hibával dolgoznak weboldalukon, pontosabban annak mérésében. Amikor a magyar internet ilyen nagy szereplői követnek el ilyen jellegű hibát, akkor az ember akaratlanul is “tollat” ragad.

Tovább olvasom »A kampány változók nem belső kampányokhoz valók

Google Tag Manager – Eszik-e vagy isszák?

Minden év végén elmaradhatatlan része sok blognak és internetes magazinnak egyfajta astro show prezentálása az olvasók felé, ahol feltárják, mi minden várható a következő évben. Itt aztán van, aki elereszti a fantáziáját és inkább vágyait írja le és van, aki általánosságokat puffogtat, ami persze szinte mindig bejön.

Én most elővettem az üveg gömböm és azt látom benne, hogy idén nagyon sokat fogunk olvasni a Universal Analytics-ről és főleg ennek kapcsán a Google Tag Manager-ről. No, de mi is ez a Google Tag Manager, nézzük meg.

Tovább olvasom »Google Tag Manager – Eszik-e vagy isszák?

Mobil ajánlatkorrekciók a továbbfejlesztett kampányokban

Kevés időm jut mostanában az oldalamra, és hogy cikkeket írjak, de mivel 24 óra alatt három oldalon találkoztam vagy pontatlan vagy egyenesen dilettáns információkkal az AdWords továbbfejlesztett kampányok mobil ajánlat korrekcióival kapcsolatban, fontosnak tartottam leírni részleteiben, mi is fog történni július 22-én.

Tovább olvasom »Mobil ajánlatkorrekciók a továbbfejlesztett kampányokban

Egyszerre több pénznem támogatása Google Analyticsben

Úgy tűnik, hogy ezek a hetek a régen várt funkciókról szólnak, amíg múlt héten az AdWords kampányok kezelésében jött pár régen várt frissítés, úgy a héten a Google Analyitics is hozott némi újdonságot. Olyan webáruházak számára lehet fontos ez a változás, akiknél választható a rendelés pénzneme és ezt szeretnék megjeleníteni az Analytics statisztikákban.

Tovább olvasom »Egyszerre több pénznem támogatása Google Analyticsben

Továbbfejlesztett (enhanced) kampányok AdWordsben

Azt hiszem, nyugodtan mondhatom, hogy az utóbbi időszak egyik legkomolyabb bővítését köszönhetjük az AdWords felületén, ami a magyar keresztségben a továbbfejlesztett kampányok nevet kapta. Itt nem csak egy új funkcióról van szó, hanem a kampányok tervezésének, kezelésének új koncepciójáról, így nem is lehet egy bejegyzésben mindent leírni.

Nézzünk most egy áttekintést.

Tovább olvasom »Továbbfejlesztett (enhanced) kampányok AdWordsben

Universal Analytics – A cross-device megoldás?

Tavaly október végén jelentette be a Google webanalitikai termékének új generációját, amely számos újdonságot tartalmaz és gyűjtő néven Universal Analyticsnek neveztek el. Az újdonságok meglehetősen szimpatikus irányt mutattak a webanalitikai szakmának, magam is nagyon örültem és örülök most is a felvonultatott új funkcióknak.

Mégis vannak bennem kételyek, amelyek miatt jelenleg nem érzem úgy, hogy annyira univerzális ez az új rendszer, mármint nem annyira univerzálisan nyújt megoldás minden weboldal tulajdonosnak. Most picit erről szeretnék írni pár sort.

Tovább olvasom »Universal Analytics – A cross-device megoldás?

Facebook Graph Search az új Google kereső?

A tegnapi nap nagy híre a megújult mySpace a Facebook Graph Search bejelentése. Persze egyből beindultak a találgatások, hogy ez mennyire fogja átalakítani a keresőmarketing szakik életét, a SEO mintájára máris jönnek az új rövidítések, úgy mint FEO, FSEO, FGSO és társai. Most picit lépjünk hátra, nézzük meg, mi történik és mi történhet. Szubjektív elmélkedés következik.

Tovább olvasom »Facebook Graph Search az új Google kereső?