Google Helyek: a Helyi Vállalkozások Központjának új neve

Nehéz is volt időnként leírni ezt a hosszú nevet, de minden bizonnyal nem ez volt az elsődleges szempont, amikor a Googlenél úgy döntöttek, hogy átnevezik a Helyi Vállalkozások Központját és mostantól egyszerűen Google Helyek néven fut tovább a vállalkozások adatait a Google Térképpel összekötő, ingyenes felület.

Tavaly szeptemberben változtatták meg a vállalkozás adatainak megjelenítését fülekkel tagolt oldalról egy jobban áttekinthető felületre, amit egyszerűen Google Place Pages néven emlegettek. Annak érdekében, hogy jobban kapcsolódjon az így kialakított oldalakhoz az üzleti információk rögzítésére használt felület, a Helyi Vállalkozások Központját is átnevezték Google Places, magyar keresztségben Google Helyek névre.

A névváltoztatással együtt érkezett néhány hivatalos bejelentés is.

Szolgáltatási terület és hely

Egyes vállalkozások (tipikusan szolgáltatók) első sorban nem abból élnek, hogy az ügyfelek bemennek a megadott címre és vásárolnak, rendelnek, hanem kiszállnak és helyben, az ügyfél által megadott címen végzik el a kívánt munkát. Ilyen esetekben nem mindig igaz az országos lefedettség, hanem jellemzően egy jól behatárolható területen tevékenykednek.

Google Helyek: Szolgáltatási terület és hely
Google Helyek: Szolgáltatási terület és hely

Az ilyen vállalkozások számára lehet hasznos a szolgáltatási területek megadása. Lehetőségünk van egy adott címtől számított távolságot megadni, mint terület határolót, de felsorolhatjuk magunk is azokat a településeket, városrészeket, ahová kiszállunk.

Dashboard: jelentések megtekintése

Immár a magyar felhasználók számára is elérhető egy Analytics szerű felület, ahol megtekinthetjük, mennyiszer jelent meg vállalkozásunk a Google Térképen, illetve a megjelenés során mennyiszer kattintottak például további információkért, vagy hányszor klikkeltek, hogy felkeressék webhelyünket.

Google Helyek: Dashboard - Jelentések
Google Helyek: Dashboard - Jelentések

Ugyanitt láthatjuk, milyen keresési kifejezésekre jelent meg a keresőben vállalkozásunk. Nos, itt úgy látom, a top megjelenések nem igazán fedik le mindig a többséget, de talán idővel itt is bővebb információkat kapunk majd, ahogy a türelem meghozta az eredményt a Webmester Eszközökben nem is olyan régen.

És a többi…

Magyar vonatkozásban nincs jelentősége, mert (még?) nem elérhető, de az Egyesült Államok egyes nagyvárosainál lehetőség van egyfajta szponzorált megjelenésre is: havi $25-ért mindenképpen megjelenünk a keresési találatok során megjelenő térképen.

Szintén az Egyesült Államok, valamint Ausztrália és Japán területére korlátozott lehetőség belső fotókat készíttetni üzletünkről. Nem teljesen értem ennek értelmét, hiszen manapság már nem egy borzalmasan nagy kunszt elkattintani néhány fotót és feltölteni a Google Helyek felületére. Talán ezzel is arra szeretné ösztönözni a vállalkozásokat, hogy használják ki ezt a részét is a Google Helyeknek. Talán a belső statisztikáik azt mutatják, hogy kevesen töltenek fel üzlet fotókat 🙂 Minden esetre a fotózások ingyenesek a vállalkozások számára.

Ne felejtsük el az AdWords hirdetéseinket

Akik még nem regisztráltak, azoknak mindenképpen érdemes bepótolni ezt a hiányosságot és arról se feledkezzünk meg, hogy AdWords kampányainkhoz is kapcsolhatjuk a Google Helyekben megadott üzleti információinkat. Ezzel a lehetőséggel megsprórolhatjuk a szűkös 2×35 karakternyi helyből a címünket, telefonszámunkat, ezeket hirdetéseink kiegészítéseként jeleníthetjük meg.

“Google Helyek: a Helyi Vállalkozások Központjának új neve” bejegyzéshez 2 hozzászólás

Szólj hozzá!

For security, use of Google's reCAPTCHA service is required which is subject to the Google Privacy Policy and Terms of Use.

I agree to these terms.