Google Instant: ami változik és ami nem

Megvolt a nagy bejelentés, igazából a hatalmas durranás elmaradt szakmai körökben, mivel a Google maga csöpögtette az esemény témáját firtató blog bejegyzésekhez az információkat. Nemrégiben már felröppentek videók, amelyek a keresési kifejezés közben megjelenő találati listákat mutatták, mára pedig hivatalosan is elindult a Google Instant: keresési találatok listázása már a kereső kifejezés gépelése közben.

Magyarországról a google.hu oldalon keresők számára még nem elérhető, így azon magyar weboldalakat még nem érinti (jelentősen), amelyek magyar látogatókat fogadnak elsődlegesen (vagyis a többség). Általában bánatosan konstatálom bizonyos Google szolgáltatások honosításának hiányát, most azonban jól is jöhet a megnyert idő: úgy láthatjuk meg az első tapasztalatokat, praktikákat, iránymutatásokat, hogy azokat nem a saját bőrünkön kell megtapasztalnunk.

Webmesterek, AdWords hirdetők és Analytics guruk: összeszedtem egy blog bejegyzésbe a Google Instanttal kapcsolatos eddig megjelent tudnivalókat.

Tovább olvasom »Google Instant: ami változik és ami nem

Google Helyek: a Helyi Vállalkozások Központjának új neve

Nehéz is volt időnként leírni ezt a hosszú nevet, de minden bizonnyal nem ez volt az elsődleges szempont, amikor a Googlenél úgy döntöttek, hogy átnevezik a Helyi Vállalkozások Központját és mostantól egyszerűen Google Helyek néven fut tovább a vállalkozások adatait a Google Térképpel összekötő, ingyenes felület.

Tovább olvasom »Google Helyek: a Helyi Vállalkozások Központjának új neve

Google Insights for Search – magyarul is

Kicsit elmaradtam az elmúlt két hétben. Részben némi pihenést iktattam be, másrészt valahogy mostanában több munka árasztott el, ami mellett nem nagyon jutott sajnos időm a blogra. Megpróbálom kicsit felhozni a történéseket.

Kezdjük egy friss hírrel: immár magyarul is elérhető a Google Insights for Search, ami így a Google Keresési Trendek nevet kapta. Ami azonban fontosabb újdonság lehet, az egy előrejelző funkció megjelenése a grafikonban.

Tovább olvasom »Google Insights for Search – magyarul is

A böngésző egy kereső! Vagy mégsem? – videó

Érdekes tanulmány jelent meg a Google Operating System blogon: a blog szerkesztője még áprilisban összegyűjtött néhány kérdést a Google Chrome böngészőhöz tartozó Google Csoportból, amelyek alapján visszatérő probléma sokak számára, hogy keverik a keresőt a böngészővel. Scott Suiter korábbi Google alkalmazott készített egy videót New Yorkban, ahol arról kérdezték az embereket, mi is az a böngésző és mi a különbség a böngésző és a kereső között.

Tovább olvasom »A böngésző egy kereső! Vagy mégsem? – videó

Google Translator Toolkit: fordíts és tanítsd

A Google fordító szolgáltatása körül legutóbb akkor volt komolyabb élet a magyar interneten, amikor bekerült a magyar nyelv is a kiválasztható nyelvek közé. Akkoriban sok kritika érte a szolgáltatás pontosságát. Nem csak a magyar fordítások Achilles-sarka az eltérő nyelvtan, a sok szinonima, amelyek közül nem mindig választja ki a szövegkörnyezetnek megfelelő változatot a fordító rendszer. A hibás fordítások jelzésére, javaslatok beküldésére a kezdetektől fogva lehetőségünk van, most azonban még egy fokozattal feljebb kapcsoltak a Google háza táján: megjelent a nagyobb, hosszabb szövegek, Wikipédia szócikkek fordítását támogató Google Translator Toolkit.

Tovább olvasom »Google Translator Toolkit: fordíts és tanítsd