Az online marketinges polihisztor

Talán kevesen tudják, hogy én programozóként kezdtem a pályafutásom. Szoftvertechnológiát hallgattam főiskolán, nem is gondoltam volna, hogy 10 évvel később azzal fogok foglalkozni, amivel most éppen tevékenykedem. Ezzel mondjuk valószínűleg nem vagyok egyedül 🙂

Tegye fel a kezét, aki Google Analyticssel foglalkozik és nem kellett még HTML kódot értelmeznie, esetleg JavaScript sorokat bogarásznia?

Amikor egyre jobban mélyedtem el az AdWords és Analytics bugyraiban, egyre többször láttam, hogy mennyire jól jön a webes múltam. És közben egyre többször találkoztam ügyes szakikkal, akiknél időnként előkerült, hogy bizony nem mindig látják úgy egy-egy probléma megoldását, ahogy én. És nem azért, mert nem jó szakemberek, hanem azért, mert amikor valaki online dolgokban mozog, kikerülhetetlen, hogy picit polihisztorrá váljon.

Tovább olvasom »Az online marketinges polihisztor

A kampány változók nem belső kampányokhoz valók

A mostani bejegyzést egy Twitter szösszenet ihlette, amihez hirtelen és akaratlanul kapcsolódott egy másik, aztán visszatért egy harmadik alkalommal.

A most hirtelen példaként felhozott Extreme Digital és Origo oldalakon kívül sajnos még mindig nagyon sokan vannak olyanok, akik komoly hibával dolgoznak weboldalukon, pontosabban annak mérésében. Amikor a magyar internet ilyen nagy szereplői követnek el ilyen jellegű hibát, akkor az ember akaratlanul is “tollat” ragad.

Tovább olvasom »A kampány változók nem belső kampányokhoz valók

Egyszerre több pénznem támogatása Google Analyticsben

Úgy tűnik, hogy ezek a hetek a régen várt funkciókról szólnak, amíg múlt héten az AdWords kampányok kezelésében jött pár régen várt frissítés, úgy a héten a Google Analyitics is hozott némi újdonságot. Olyan webáruházak számára lehet fontos ez a változás, akiknél választható a rendelés pénzneme és ezt szeretnék megjeleníteni az Analytics statisztikákban.

Tovább olvasom »Egyszerre több pénznem támogatása Google Analyticsben

Universal Analytics – A cross-device megoldás?

Tavaly október végén jelentette be a Google webanalitikai termékének új generációját, amely számos újdonságot tartalmaz és gyűjtő néven Universal Analyticsnek neveztek el. Az újdonságok meglehetősen szimpatikus irányt mutattak a webanalitikai szakmának, magam is nagyon örültem és örülök most is a felvonultatott új funkcióknak.

Mégis vannak bennem kételyek, amelyek miatt jelenleg nem érzem úgy, hogy annyira univerzális ez az új rendszer, mármint nem annyira univerzálisan nyújt megoldás minden weboldal tulajdonosnak. Most picit erről szeretnék írni pár sort.

Tovább olvasom »Universal Analytics – A cross-device megoldás?

Remarketing Google Analytics segítségével

Múlt héten érkezett a bejelentés, hogy hamarosan egyszerűsödik a remarketing listák kezelése AdWordsben azoknak, akik (ajánlott módon) a Google Analytics szolgáltatásait is igénybe veszik a hirdetett oldalon és megfelelően össze van kapcsolva a két fiók.

Nézzük meg, pontosan mit is jelent ez, milyen módosítások szükségesek a weboldalon és milyen lehetőségeket rejt ez a régi-új célzás. Látni fogjuk, hogy a lehetőségek tágítása valójában csak bonyolítja a funkció megértését és helyes alkalmazását, de megtanuljuk jól használni, hatékonyabbak lehetünk.

Előre is elnézést kérek, de itt sok dolgot nincs hely részletesen , így aki csak most kezd ismerkedni Analyticssel és nem tudja, mi az a szegmens vagy goal, az inkább most ne is olvassa tovább.

Tovább olvasom »Remarketing Google Analytics segítségével

Különbségek AdWords és Analytics adatok között: miért is?

Visszatérő kérdés több helyen, hogy amikor összevetjük az AdWords és az Analytics adatait, eltérő eredményeket látunk, ami miatt nem tudjuk, kinek is higgyünk hirtelen. Nézzünk meg néhány magyarázatot az ilyen “anomáliákra”.

Tovább olvasom »Különbségek AdWords és Analytics adatok között: miért is?

Bing szerepeltetése az Analytics kereső forgalomban

Nemrégiben indult el a Microsoft új keresője. A Google Analytics rendszerében jelenleg még nem a keresők felöli forgalomban nézhetjük meg a Bing-ből érkező forgalmat, hanem a hivatozó webhelyek jelentésben. Ennek javításához nyújt segítséget a Google Analytics blog új bejegyzése.

Tovább olvasom »Bing szerepeltetése az Analytics kereső forgalomban

Google Analytics: kampányok mérése – 3. rész

Miután áttekintettük a kampányok mérésének öt dimenzióját, valamint megtanultuk, hogyan alkalmazhatjuk ezt a mérést online kampányainkban, nézzük meg most azt, hogy egy PHP programozásban jártas kolléga miként automatizálhatja egy kicsit ezt a folyamatot.

Ebben a részben egy hírlevél kiküldési folyamatába illesztünk be némi programkódot, de egy kis kreativitással és utómunkával szinte bármilyen helyzetben alkalmazható kódot állítunk össze.

Tovább olvasom »Google Analytics: kampányok mérése – 3. rész

Google Analytics: kampányok mérése – 1. rész

A kereskedelemben kiemelten fontos a rendszeres statisztikakészítés, a mérések vizsgálata időről időre. A forgalmi statisztikák mutatják meg, mennyire megy vagy éppen nem megy üzletünk, de az egyes termékek fogyása is befolyásolja, mivel kell még foglalkoznunk és mely termékkör kereskedelme elfogadható.

Egy weboldal látogatottsága épp ilyen fontos statisztikai adat, hiszen ebből láthatjuk, mennyi potenciális vásárló érkezik hozzánk erről a csatornáról az üzletbe bekóborló nézelődőkön kívül. A weboldal látogatottságának mérésére sok oldal vállalkozik kisebb nagyobb sikerrel, azonban eddig még egyik sem adott számomra olyan részletes analízist és olyan fegyvertárat, mint a Google Analytics.

Sokak számára a Google Analytics használata kimerül a mérőkód beépítésénél, a látogatók és oldal letöltések nézegetésénél, pedig ez az eszköz ennél sokkal többre képes. Internetes kampányaink mérésében – legyen az banneres hirdetés vagy például egy hírlevél – sokat segít néhány egyszerű beállítás segítségével.

Tovább olvasom »Google Analytics: kampányok mérése – 1. rész