Új hirdetésrotáció: Optimalizálás konverziókhoz

Több olyan fejlesztés is történt az elmúlt év során az AdWords rendszerében, amely a konverzió alapú gondolkodás és működtetés irányába viszi (vagy viheti) a hirdetőket. A legújabb ilyen fejlesztés egy újfajta hirdetésrotáció, amely nem az átkattintási arány alapján dönti el, melyik hirdetés jelenjen meg inkább, hanem a konverziók alapján.

Konverzió, te csodás

Amikor konverziókra koncentrálunk, arra törekszünk első körben, hogy a hirdetéseinkre elköltött összeg “mindíííííg, minden körülmények között” olyan szinten legyen, hogy az egy konverzió költsége megtérülést hozzon. Áru értékesítésnél (jellemzően webshopokban) ez annyit tesz, hogy az árrésnél minimum ne költsünk többet egy eladás során, de inkább maradjon is belőle, hiszen további járulékos költségeink is vannak, amit jellemzően szintén ez az árrés fedez.

Szolgáltatások hirdetése talán nagyobb teret ad, hiszen ott általában nincs vagy alacsony a bekerülési/előállítási ár, így nagyobb mozgástér marad az ügyfélszerzésenkénti összeg meghatározásához.

Hirdetésrotációk eddig…

Azt én is többször leírtam már, de sokan mások is hangoztatják, hogy a hirdetési szövegeket, kreatívokat is érdemes tesztelni, ugyanarra a kulcsszóra 2-3 változatot is egyszerre futtatni, hogy 1-2-3 hét után a jobban teljesítő változatot tartsuk meg és lehetőség szerint újabb (akár csak apró) módosításokkal kezdjünk bele újabb tesztekbe.

De miként dönti el a rendszer, hogy egy hirdetéscsoportban megjelenő kulcsszóra melyik hirdetés jelenjen meg?

Eddig két beállítás közül választhattunk kampány szinten: az optimalizált hirdetésrotáció a jobb átkattintási aránnyal futó hirdetéseket helyezi előnybe egy-egy AdWords aukció során. Ezzel szemben az egyenletes beállítás ugyanolyan eséllyel indít minden hirdetés változatot a hirdetési pozíciók meghatározása során, ami azonban még nem feltétlenül jelent azonos megjelenést minden hirdetésnek egy hirdetéscsoporton belül.

… és most bemutatkozik a konverziókra optimalizált

Konverziókhoz optimalizált hirdetésrotáció
Konverziókhoz optimalizált hirdetésrotáció

Magam is tapasztaltam már, hogy a jobb átkattintási arány nem feltétlenül jár több konverzióval. Itt jöhet be ez az új hirdetésrotáció beállítás, amelyet akkor tudunk használatba venni, ha AdWords fiókunkban engedélyeztük a konverziókövetést.

Amennyiben a rendszernek elegendő információja van annak megállapítására, hogy melyik hirdetés járhat több konverzióval, akkor azokat fogja előnyben részesíteni és többször megjeleníteni, ha nincs elég adat, akkor az átkattintási arány alapján dönt.

Szólj hozzá!

For security, use of Google's reCAPTCHA service is required which is subject to the Google Privacy Policy and Terms of Use.

I agree to these terms.