Tények, tévhitek a minőségi mutatóról – 1. rész

Az AdWords minőségi mutatója fontos, de nem egyedüli mérőszáma kampányainknak. Időről időre felmerülnek fontos kérdések ezzel kapcsolatban, amelyekre a neten többnyire már megtalálhatóak a válaszok. Összegyűjtöttem néhány kérdést, tévhitet, hogy tisztázni lehessen ezeket a kérdéseket.

A minőségi mutatót számos tényező befolyásolja. Nem mindegy, milyen egy-egy kulcsszó vagy hirdetés átkattintási aránya, de fontos, hogy megjelenő hirdetés szöveg harmonizáljon a kulcsszó listával és annak az oldalnak a tartalmával, ahová a felhasználót visszük (ez az ún. landing page vagy “érkezési oldal” vagy céloldal). Hal Varian videója ezt részletesen bemutatja, azonban még egy ilyen részletes bemutató után is maradnak nyitott kérdések a mindennapi használat során.

Néhány angol blog bejegyzéséből szemezgetek. Kiváló tanulmány az AdWords Agency Blog – Quality score of the week sorozata, de a Search Engine Journal is megjelentetett egy három pontból álló listát. Nézzük most meg, mi minden apró, de fontos információ derül ki ezekből a bejegyzésekből.

A hirdetés pozíciója nem befolyásolja közvetlenül a minőségi mutatót

Rossz megközelítés abból kiindulni, hogy a minőségi mutató javulása a jobb pozíció közvetlen hatása. Ha egy hirdetés átlagos pozíciója 2-3 közötti érték, akkor is lehet 10-es pontszáma! A fontos, a megfelelő CTR vagy az átkattintási arány. Az ugyan igaz lehet, hogy az első helyről vélhetőleg nagyobb forgalom érkezik és így akár jobb CTR-t lehet elérni, azonban a minőségi pontszám növekedése ilyenkor ennek a CTR növekedésnek köszönhető és nem a jobb pozíciónak.

A kulcsszavak illesztési típusa nem befolyásolja közvetlenül a minőségi mutatót

Önmagában az, hogy egy kulcsszó azzal a bizonyos nagyon általános egyezéssel szerepel például a jóval szűkebben értelmezett Pontos egyezés helyett, nem jelenti a minőségi pontszám romlását. A rosszabb eredményt a túl tágan értelmezett általános egyezés hozadéka eredményezi, mivel sokkal több megjelenést mellett várhatóan nem lesz arányosan több a klikkelés. Ez pedig a CTR romlásához vezet és ez a CTR érték csökkenés hozza majd magával idővel a minőségi pontszám romlását. Ha tehát valakinek bejött az élet és általános egyezéssel is gyönyörű átkattintási arányt képes elérni, annak nincs mitől tartania 🙂

A konverziós számok nem befolyásolják a minőségi mutatót

Tévhitben él, aki azt hiszi, hogy a jobb konverziós eredmény jobb minőségi pontszámhoz vezet! Egészen egyszerűen semmilyen hatása nincs rá, ezért felesleges olyan konverziós célokat beállítani, ami több konverzióhoz vezet. Ha vásárlás a cél, ne a kosárba helyezés legyen a konverzió, mert az téves következtetésekhez vezethet.

A céloldal korábbi rossz minősítése befolyásolja a jövőbeni értékelését

Ha valaki erre a téves következtetésre jut, az gyorsan felejtse el 🙂 Ha ez igaz volna, egy rossz döntés a múltban végigkísértene a kampány további életútján. Ha azt látjuk, hogy egy céloldal minősége rossz, javítsunk a tartalmán! Amint az AdWords újraellenőrzi, új pontszámot fog kapni, teljes mértékben eldobva a korábbi, esetleg rosszabb értékelést!

Folyt. köv.

Azt hiszem egyszerre elég ennyi feldolgozandó információ 🙂 Mindenki tegye magáévá azokat a pontokat, amelyek számára új információkat hoztak és kezdjen neki a kampányok optimalizálásának. Hiszen A lényeg, az eredmény 😛

Van még néhány pont, amit összegyűjtöttem, ezeket is hamarosan megjelentetem.

Szólj hozzá!

For security, use of Google's reCAPTCHA service is required which is subject to the Google Privacy Policy and Terms of Use.

I agree to these terms.