Sárgából rózsaszín háttér a kiemelt AdWords hirdetéseknél

Tegnap érdekes változásra lettem figyelmes a Google keresőjében megjelenő felső, kiemelt helyen látható hirdetéseknél. Az eddigi sárga háttér átváltott rózsaszínre. Először azt hittem, valami monitor probléma, de aztán hamar kiderült, hogy nem.

Hogyan kerülhetek a felső, kiemelt szakaszba?

Visszatérő kérdés az AdWords Súgófórumban is, hogyan pozicionálhatjuk hirdetéseinket ebbe a kiemelt blokkba?

A válasz az, hogy sehogy, illetve mégis: közvetlen beállítás erre a helyre nincs. Picit nagyobb mellénnyel azt mondanám, hogy ezt “ki kell érdemelni”. A hivatalos súgó is homályosan fogalmaz e tekintetben. A kiemelt hátterű, felső szponzorált link szakaszban akkor jelenik meg egy hirdetés, ha azt nagyon relevánsnak értékeli a rendszer a keresési lekérdezéssel összefüggésben.

Fontos, hogy jól teljesítő hirdetés legyen. Sajnos erre sincs kotta. Nagyon általános kulcsszavakra, sok konkurens hirdető mellett már a 4-5%-os CTR is eredményes lehet. Egy biztos, ahhoz, hogy itt jelenjünk meg, nem lesz elég olyan hirdetés, amelynek az átlagos pozíciója a 4-5. helyen van vagy az alatt. Ilyenkor el kell kezdeni azon dolgozni, hogy minél jobban javítsunk a minőségi mutatón.

Ha ez már az elérhető maximális 10-es érték, akkor tapasztalataim szerint meg szokott jelenni ebben a sávban, ha esetleg mégsem, akkor próbáljunk meg kicsit variálni a hirdetési szövegeken, hátha ki tudunk csikarni még egy kis CTR növekedést. Ennyire viszont még nem kellett sohasem “görcsölnöm”.

Kék, zöld, sárga, pink…

Nem, (még) nem vertek lilára, viszont talán kevesen tudják, hogy ez a kiemelt szakasz nem most vált színt első alkalommal. Egy weboldal optimalizálása során néha elég csak kis elemeket, kis részeket megváltoztatni ahhoz, hogy jobb eredményeket érjünk el, jobban teljesüljenek céljaink. A Google keresőjével sincs ez másként. A jelenlegi kinézet bevezetése előtt is számos tesztet végeztek, mielőtt véglegesítették a mostani felületet. Ennél sokkal kisebb változásról beszélünk most és úgy látom vagy nem végleges még vagy nem került még ki minden adatközpontba.

Korábban, a sokak számára már megszokott sárga háttér előtt például még kék volt ez a szakasz, később felbukkantak tesztek egy zöld verzióval is. 2008-ban variáltak kicsit a kék és a sárga háttér váltogatásával, majd idén májusban jelentek meg az első jelzések arról, hogy a Google rózsaszín (pink?) háttérrel teszteli az AdWords hirdetéseket.

Nem monitor hiba: rózsaszínnel jelennek meg a kiemelt AdWords hirdetések
Nem monitor hiba: rózsaszínnel jelennek meg a kiemelt AdWords hirdetések

Tegnap úgy tűnik, még több helyen jelent meg az új teszt, ami jellemzően akkor fordul elő, amikor egy újdonság egy szűkebb körben már meggyőzően teljesített és így készen áll egy nagyobb próbatételre.

Több internet szolgáltatón kereszült kapcsolódó gépről is megnéztem és az eredmény vegyes és nem egyértelmű. Két különböző T-Home ADSL kapcsolatról nézve is még a régi, sárga háttér jelenik meg, míg két Inviteles gépen láttam így is, úgy is.

Sőt, egy azon Enternetes ADSL  kapcsolatra kötött két gépen is az egyiken rózsaszín, a másikon sárga háttér fogadott, igaz, az egyiken egy régebbi Internet Explorer, a másikon IE8/Firefox/Chrome mindegyike rózsaszínnel dobta ki a hirdetéseket. Ez miatt gondolom részint IP cím, részint böngésző függő is lehet, hogy mit látunk. Talán a régebbi böngészőknél az alacsonyabb elterjedtség miatt (már) nem tesztelnek.

De az is lehet, hogy agyontekertem egy elméletet, pedig csak várni kell még pár napot/hetet, mire minden Google adatközpontba eljut egy éles módosítás 🙂

Részemről így egy nap után még nem tudom eldönteni, hogy a “szokatlan” vagy a “nem tetszik” jelzővel illessem 🙂

Szólj hozzá!

For security, use of Google's reCAPTCHA service is required which is subject to the Google Privacy Policy and Terms of Use.

I agree to these terms.