Relevancia és cél oldal (landing page) nagyobb súllyal a minőségi mutatóban

A következő hetekben módosulni fog némileg a minőségi mutató kalkulációja, olvasható az angol AdWords blogon.

Nagyobb hangsúlyt kap mostantól a relevancia és a cél oldal minősége.

Sokan láttuk már azt az AdRank videót, ahol bemutatják, az egyes tényezők mennyire számítanak bele a minőségi mutató kalkulációjába. Ez a felosztás változik meg a következő hetek során úgy, hogy nagyobb arányban számít majd a relevancia és a cél oldal minősége.

A relevancia jellemzően azt mutatja meg, hogy az adott felhasználói keresés mennyire szoros kapcsolatban áll a hirdetéssel és a kattintás után megjelenő ún. cél oldallal. Általánosságban elmondható, hogy ha a keresett kifejezés szerepel a hirdetésben és a cél oldalon is, vagyis arról szól a hirdetés, amit keresett a felhasználó, akkor nem szokott gond lenni a relevanciával.

Sőt, láttam már olyan fiókot is, ahol 7/10-es minőségi mutatóval futott egy olyan kulcsszó, ami nem is szerepelt a hirdetési szövegben, mégis sokat kattintottak a hirdetésre, mert a témakör megfelelő volt.

Nagyon leegyszerűsítve a relevanciát igazából maga a felhasználó adja meg azáltal, hogy klikkel egy hirdetésre. Ha egy hirdetésre kevesen klikkelnek adott hirdetési pozícióban, akkor hiába szerepelnek kulcsszavaink a szövegekben, nem lesz releváns, mert a felhasználók nem találták annak. A kattintás tehát itt egyfajta szavazat.

A cél oldal minősége általában nem azt jelenti, hogy mennyire színes vagy nem színes, mennyire web2-es vagy éppen retro. Fontosabb a jó navigálhatóság, az olvashatóság az oldalon belül. Rontja a cél oldal minőségét például egy rossz minőségű videó, ami akár képileg, akár hangilag nem éppen kellemes felhasználói élmény.

Mindkét tényező nagyobb súllyal szerepel tehát mostantól a minőségi mutató kalkulációjában, azonban ezen kívül nem változik semmi más:

  • a jobb minőségi mutató alacsonyabb CPC értékekhez vezet
  • a jobb minőségi mutató segít a jobb pozíció elérésében
  • a számunkra megjelenített 1-10 minőségi mutató továbbra is a kulcsszó pontos megjelenésekor kalkulált számot mutatja, amelyet azonban minden keresés során újból kalkulál a rendszer
  • … és persze a világbéke

Nyugat, észak-nyugat felől tehát némi minőségi mutató fluktuáció jelentkezhet a következő hetekben, ami várhatóan rövid kilengések után újra stabilizálódni fog.

Szólj hozzá!

For security, use of Google's reCAPTCHA service is required which is subject to the Google Privacy Policy and Terms of Use.

I agree to these terms.