Mit hozott a Google+ az AdWords hirdetőknek?

Hangos az internet tech részlege a Google új közösségi megoldásától, a Google+ projektből. Az egyenlőre csak meghívóval megtekinthető felület (iWiW deja vu?) azonban számos változást hozott nem csak a Google kereső megjelenésében, hanem lényegében a legtöbb Google szolgáltatás kinézetében.

Nézzük most meg, hogyan jelennek meg eztán AdWords hirdetéseink a Google keresőben.

Google Plus után: ráncfelvarrás fontos változásokkal
Google Plus után: ráncfelvarrás fontos változásokkal

Kezdjük fentről.

Az első látható változás a felső navigációs sáv feketére változása. Már neve is van: Google+ sáv vagy sandbar, mindkettőt olvastam már. Most még csak azt láthatjuk, hogy fekete lett, azonban a Google+ terjedésével ennek a sávnak valószínűleg nagyobb jelentősége lesz, főleg a tartalommegosztás terén.

Még egy apró, de számomra kedves változás: végre a nevem szerepel a jobb szélén és nem az e-mail címem, így nem kell folyton retusálni a képernyőképeket az oldalamra 🙂

Lefele haladva láthatjuk, hogy a kereső mező mögötti sáv picit szürkébb lett, ami szerintem jót tett az oldal kinézetével, számomra kellemes választja el a találati listát a kereső doboztól.

Jobb oldalt az eddig megszokott fekete-kék linkekből szürke linkek lettek doboz címek nélkül. A kiválasztott szűrő viszont piros színnel jelenik meg, ami szerintem megint csak pozitív változás, bár ettől még nem lesz a találati lista pontosabb 🙂

És akkor most ezen rövid bevezető után kanyarodjunk is rá az AdWords hirdetések megjelenésére 🙂

Felső, kiemelt helyek megjelenése
Felső, kiemelt helyek megjelenése
Jobb oldalt megjelenő AdWords hirdetések
Jobb oldalt megjelenő AdWords hirdetések

Az első szembetűnő változás, hogy a megjelenített URL és a leírás sorok felcserélődtek. Azaz mostantól a címsort a megjelenített URL követi és ez után jön a blabla.

A leírás első sora most is felköltözhet a címsor mellé, annak folytatásaként.

Ezek a változások első sorban azon hirdetők számára lehetnek fontosak, akik a hirdetés második sorát arra használták fel (amúgy a hirdetési irányelvekkel ellentétesen), hogy a figyelmet a megjelenített domain névre irányítsák. Elég furcsán fog kinézni mostantól, ha “az alábbi oldalra” hivatkozunk a hirdetés szövegében, ahol innentől már lényegében a konkurencia áll 🙂

Nem tudom így elsőre eldönteni, mennyire fontos változás, de picit szellősebb lett az egész oldal. Nem csak az AdWords hirdetések, hanem a normál (ún. organikus) találati lista megjelenése is valahogy levegősebb lett, jobban elkülönülnek az egyes oldalak egymástól. Nekem +1 🙂

Még egy fontos újdonság, ami igazából nem annyira új, csak nekünk, magyaroknak: megjelent a +1 gomb mind a hirdetések, mind az organikus találatok mellett. Lehet, hogy később korrigálom majd magam, de most még nem látom ennek az előnyét hirdetői szemszögből. Ha jól értem, elvileg látnom kellene, hogy mások +1-elték-e az oldalt, de most egy gyors tesztben két külön Google fiókból +1-elve ugyanazon hirdetést nem látom a másik jelölését.

Azon felül, szerintem ez a gomb felesleges a keresőben: akik már ismerik az oldalt, persze, hogy nyomnak egy “google like”-ot, akik viszont nem, azok miért jelölnék így meg, ha még nem látták? És miért térnének vissza a keresőbe csak azért, hogy utólag jelöljék? Úgy már esetleg lehet értelme, hogy megjelölöm az ismerőseim számára, hogy majd lássák, hogy ez az oldal rendben van, de valahogy az az érzésem, hogy a Google az emberek szemében jelenleg nem ilyen közösségi dolgokról szól.

Ezen próbál most változtatni a Google+ projekt.

“Mit hozott a Google+ az AdWords hirdetőknek?” bejegyzéshez 2 hozzászólás

  1. Az lenne az érdekes, ha pl, én most itt erre a postra nyomok egy +1-et, és azt a találati listában jeleznék, hogy fiacskám, ennek az oldalnak xdb +1-e van.

    Válasz
  2. Ha jól tudom, akkor ez úgy van, hogy ha be vagy jelentkezve egy Google profillal, akkor kiírják, ha egy ismerősöd +1-elte az oldalt. Vagyis ha jól tudom, akkor ez a +1 gomb megjelenik a kereső találati listájában, ahogy írtad.

    Válasz

Szólj hozzá!

For security, use of Google's reCAPTCHA service is required which is subject to the Google Privacy Policy and Terms of Use.

I agree to these terms.