Három soros AdWords webhelylinkek

Ígérem nem megy át a blog ilyen rövid észlelésekből álló, picit bulváros (?) bejegyzésekbe, de a napokban mindig összefutok egy-egy ilyen képpel és szerintem érdemes legalább egy képernyőkép erejéig megemlékezni róluk.

Nemrégiben a standard 25+35+35 karakter felosztású szöveges hirdetéseknél hosszabb szöveges hirdetések jelentek meg nálam az Árukereső hirdetéseiben, ma viszont az eddig megismert háromféle webhelylink formátumon túl egy még bővebb, 3 soros, összesen tehát 6 webhelylinket megjelenítő hirdetésbe futottam.

Három sor, két oszlop: összesen 6 webhelylink egy AdWords hirdetéshez
Három sor, két oszlop: összesen 6 webhelylink egy AdWords hirdetéshez

Ezek a tesztek mind azt az összeesküvés elméletet támasztják alá, hogy a kereső felső, kiemelt helyeink megjelenő hirdetések kinézetét egyre jobban a normál, ún. organikus találatokhoz igazítja a Google. A több szöveg, a bővebb webhelylink lista vélhetően egyre inkább abba az irányba tolja a hirdetések megjelenését, hogy szinte már csak a háttérszín jelzi majd, hogy fizetett hirdetésről van szó.

Ami tegyük hozzá, nem feltétlenül baj, mert ezzel vélhetően javítható az átkattintási arány és több lehetőséget biztosít a hirdetők számára.

Ami miatt ilyenkor picit aggódom, hogy ezen felső helyek száma bizony erősen korlátozott… bejutni oda jó minőségi mutatóval és/vagy magas CPC licittel (aka. magas AdRank-el) lehet. Ha pedig eszetlenül mindenki oda akar kerülni, emelkedhetnek a CPC költségek, romolhatnak a megtérülési mutatók. No de majd meglássuk… a vak is megaszondta 🙂

Szólj hozzá!

For security, use of Google's reCAPTCHA service is required which is subject to the Google Privacy Policy and Terms of Use.

I agree to these terms.