AdWords Hirdetés-előnézeti eszköz új köntösben

Új köntöst kap(ott) az AdWords Hirdetés-előnézeti eszköz, amely már nem csak arra alkalmas, hogy megnézzük keresőben futó hirdetéseinket anélkül, hogy valódi megjelenést generálnánk, hanem AdWords fiókunkba bejelentkezve megmondja nekünk, a beírt kereső kifejezés előidézi-e hirdetéseink megjelenését és nem, akkor miért nem.

Keresés, hirdetések ellenőrzése büntetlenül

Talán nem mindenki ismeri az AdWords Hirdetés-előnézeti eszközét, ezért először erről írnék pár sorban.

Tegyék fel a kezüket azon olvasók, akik úgy ellenőrzik a hirdetések megjelenését, hogy megnyitják a google.hu címet és beírják a kulcsszót, kifejezést, amire hirdetnek. 🙂 Miért nem feltétlenül jó ez így?

Ha egy kulcsszóra több száz, netán ezer megjelenés generálódik egy nap alatt, akkor talán eddig nem volt olyan komoly értelme ennek az eszköznek, ha azonban olyan kulcsszavakra (is) hirdetünk, ahol naponta néhány 10 megjelenést regisztrálunk, akkor már mindenképpen érezhető lesz a probléma:

Amennyiben a megszokott keresőfelületen ellenőrizzük hirdetéseink megjelenését, akkor azt a rendszer ugyanolyan megjelenésnek számolja, mint ha bárki más keresett volna a megadott kifejezésre. Ha egy kulcsszóra napi 3 megjelenésből 1 kattintás jut, akkor egy egészen szépnek mondható 33%-os átkattintási arányt értünk el (most tekintsük el attól, hogy ennél komolyabb és hasznosabb mérőszám szerintem a konverzió). Ha ehhez magunk is hozzáteszünk egy megjelenést a teszt kedvéért, akkor máris 25%-on vagyunk.

Ezt a fajta statisztika “ferdítést” küszöbölhetjük ki a Hirdetés-előnézeti eszközzel.

A másik fontos előnye, hogy segítségével elhitethetjük a rendszerrel, hogy mi valóban például Angliában vagyunk, így pontosan azt a találati listát láthatjuk, amit egy angol felhasználó lát.

Új ruha, vagy inkább ráncfelvarrás

Az új hirdetés-előnézeti eszköz a tavaly bevezetett AdWords kezelőfelület megjelenését kapta meg, ahogy más AdWords eszközök is felvették már az új ruhát az elmúlt év során folyamatosan.

Az új Hirdetés-előnézeti eszköz
Az új Hirdetés-előnézeti eszköz

Az oldal felépítése illeszkedik a jelenlegi kezelőfelületbe, felül megjelennek a navigációt biztosító fülek, szerkezetileg a találati lista már IFRAME-ben jelenik meg és nem az idejét múlt keretes felosztásban, azonban ez a része az újdonságnak talán kevés hirdetőt érdekel 🙂

Eddig kézzel kellett beírni a Google domaint, amin keresztül ellenőrizni szeretnénk hirdetéseink megjelenését, ebben az új változatban egy lenyitható listából kell választjuk, milyen domain végződést szeretnénk használni, viszont eltűnt az a lehetőség, amiben megadhattunk egy földrajzi koordinátát tartózkodási helynek. Én speciel nem használtam, úgyhogy nekem nem fáj 🙂

A nyelvi választásban valamiért nekem mindenáron az angol nyelvvel indul, pedig a Google domaint és az országot jól felismeri (vagy előveszi az előzményekből)

Miért nem jelenik meg a hirdetésem?

Visszatérő kérdés az AdWords Súgófórumon, hogy miért is nem látja a hirdető weboldalát a szponzorált találatok között.

Az új eszköz nem csak megjeleníti egy előnézeti oldalon hirdetéseinket, hanem diagnosztikai funkciókkal is fel lett vértezve. Miután az Előnézet gombra klikkelünk, közvetlen a találati lista felett kiírja, eredményez-e hirdetés megjelenést a beírt kulcsszó és ha igen, melyik hirdetéscsoportunkból.

Ezzel észrevehetünk átfedéseket, amelyekre talán nem is számítottunk. Segítségével pontosíthatjuk kulcsszó listáinkat, biztosítva, hogy az a hirdetési szöveg jelenik meg, amelyiket meg szerettünk volna jeleníteni adott kifejezésekre.

Szól, ha gond van
Szól, ha gond van

Ha valami probléma volna, akkor erről is tájékoztat minket, sőt, a legtöbb esetben azt is kiírja, mi az oka annak, hogy éppen nem jelentünk meg: alacsony költségkeret, rossz minőségi mutató, az első oldali ajánlatnál kisebb CPC licit, stb.

“AdWords Hirdetés-előnézeti eszköz új köntösben” bejegyzéshez 1 hozzászólás

Szólj hozzá!

For security, use of Google's reCAPTCHA service is required which is subject to the Google Privacy Policy and Terms of Use.

I agree to these terms.