AdWords hirdetés domain névvel a címsorban

Úgy két hete találkoztak először Amerikában egy új teszttel, ami a Google keresőjében felül megjelenő AdWords hirdetések megjelenésén változtatott. Az észlelés azóta a németeknél is látható volt és most nálam is megjelent, sőt megtörtént a hivatalos bejelentés is.

Domain név az AdWords hirdetés címsorában
Domain név az AdWords hirdetés címsorában

Mivel hivatalos bejelentést még nem találtam erről az újdonságról, ezért talán egy egyre szélesebb körben megjelenő funkcióról van szó.

UPDATE: megjött a hivatalos bejelentés az angol AdWords blogon.

A megjelenés során a hirdetett oldal fődomainje egy | elválasztóval jelenik meg a címsorok végén.

Ez a fajta kiegészítés első sorban azon hirdetőknek kedvezhet, ahol a domain név tartalmazza a keresett kulcsszót, hiszen ez ugyanúgy vastagítva jelenik meg, mint a hirdetési szöveg többi részében megjelenő kiemelt kulcsszó, illetve azoknak, akiknek a neve, brandje kellően ismert, bizalmat kelt.

Először azt tapasztaltam, hogy ahol a hirdetés első sora a címsorba kerül, ott nem jelenik meg ez a domain neves kiegészítés, de aztán találkoztam olyan keresésekkel is (mint a képen), ahol megdőlt ez az elmélet.

Végül egyetlen eset maradt, ahol nem jelent meg: amikor a hirdetés címsora + a hirdetési szöveg első sora túl hosszú volt, hogy kiférjen mellé a domain név is. UPDATE: Akkor nem jelenik meg a domain név a címsorban, ha a címsorba átkerülő első leírás sorral együtt az egész hosszabb, mint 68 karakter, ami valljuk be, nem túl hosszú domain nevek esetén használható csak 🙂

Ebben speciel annyira nem látok fantáziát. Tapasztalataim szerint ahol a domain név már kellőképpen brandelve volt, ott eddig is megvolt az a fajta bizalom, ami kellett a kattintáshoz, így nem teljesen látom értelmét a további kiemelésnek.

Persze az is tény, hogy eddig minden ilyen apróbb módosítás bevezetését olyan tesztek előzték meg, amelyek kimutatható javulást hoztak a hirdetések teljesítményében. Egy biztos, ha eddig nem, akkor így már végképp mindenki hajtani akar majd eszetlenül a felső három hely egyikére, mivel természetesen ez a módosítás sem érvényes a jobb oldalon megjelenő hirdetésekre.

Meglátjuk, mit hoz a holnap 🙂

“AdWords hirdetés domain névvel a címsorban” bejegyzéshez 2 hozzászólás

Szólj hozzá!

For security, use of Google's reCAPTCHA service is required which is subject to the Google Privacy Policy and Terms of Use.

I agree to these terms.