Konverzióoptimalizálás: alapfogalmak 2.

Legutóbb megnéztünk néhány konverziókkal kapcsolatos alapfogalmat, most szeretnék körbejárni két további témakört. Nézzük meg, egyáltalán mit is takarhat a konverzióoptimalizálás fogalma, illetve felveszünk szótárunkba egy újabb három betűs mozaik szót: CPA.

Tovább olvasom »Konverzióoptimalizálás: alapfogalmak 2.

Konverzióoptimalizálás: alapfogalmak 1.

A célok meghatározása alapvető fontosságú, amikor egy weboldalt üzemeltetünk és még inkább, ha ezt a weboldalt hirdetésekkel próbáljuk ismertebbé tenni, növelni forgalmát és az általa termelt bevételt. A konverziók segítségével egy olyan mérőszámot vezethetünk be kampányaink során, amivel számolni tudjuk, hányan teljesítették a kitűzött célt vagy célokat.

Ezen keresztül pedig már kalkulálhatóvá válik egy még fontosabb jellemző: a megtérülés (ROI = Return On Investment)!

Tovább olvasom »Konverzióoptimalizálás: alapfogalmak 1.

Új hirdetésrotáció: Optimalizálás konverziókhoz

Több olyan fejlesztés is történt az elmúlt év során az AdWords rendszerében, amely a konverzió alapú gondolkodás és működtetés irányába viszi (vagy viheti) a hirdetőket. A legújabb ilyen fejlesztés egy újfajta hirdetésrotáció, amely nem az átkattintási arány alapján dönti el, melyik hirdetés jelenjen meg inkább, hanem a konverziók alapján.

Tovább olvasom »Új hirdetésrotáció: Optimalizálás konverziókhoz

Különbségek AdWords és Analytics adatok között: miért is?

Visszatérő kérdés több helyen, hogy amikor összevetjük az AdWords és az Analytics adatait, eltérő eredményeket látunk, ami miatt nem tudjuk, kinek is higgyünk hirtelen. Nézzünk meg néhány magyarázatot az ilyen “anomáliákra”.

Tovább olvasom »Különbségek AdWords és Analytics adatok között: miért is?

Átkattintási arány vs. konverziók

Nem győzöm hangsúlyozni a konverziókövetés fontosságát úgy az AdWords-ben, mint a webanalítikai rendszerekben. Sajnos nem minden területen lehet megfelelően alkalmazni, mert ha például egy szolgáltatást hirdetünk, ahol jellemzően telefon jelentkeznek be és keresnek fel minket személyesen, akkor nehéz döntés, hogy vajon el lehet-e tüntetni a telefonszámot a weboldalról, hogy ezzel is egy kapcsolat űrlap kitöltésére ösztönözzük a látogatót (és ezzel mérhetőbbé váljon a konverziók száma). A válasz szerintem egyértelműen nem.

Akiknél viszont online értékesítés folyik, ott mindenképpen hasznos, sőt kötelező funkció. Ilyenkor célszerű elszakadni a “minél több látogató” vagy a “minél jobb átkattintási arány” hajszolásától. Elsőre nehéz lehet, de idővel belejön az ember. Előfordulhat ugyanis, hogy egy alacsonyabb átkattintási arányú hirdetésből származik a legtöbb bevétel, konverzió.

Tovább olvasom »Átkattintási arány vs. konverziók

Egyszerűbb, áttekinthetőbb konverziókövetés

Már két és fél hónapja, hogy nyugdíjba vonult az AdWords korábbi kezelőfelülete. Azóta több apró módosítás, igazítás történt. A héten elindult a konverziókövetés funkció új külleme is, ami most már jobban idomul a kampánykezelés korábban megújított kezelőfelületébe.

Tovább olvasom »Egyszerűbb, áttekinthetőbb konverziókövetés