Facebook Graph Search az új Google kereső?

A tegnapi nap nagy híre a megújult mySpace a Facebook Graph Search bejelentése. Persze egyből beindultak a találgatások, hogy ez mennyire fogja átalakítani a keresőmarketing szakik életét, a SEO mintájára máris jönnek az új rövidítések, úgy mint FEO, FSEO, FGSO és társai. Most picit lépjünk hátra, nézzük meg, mi történik és mi történhet. Szubjektív elmélkedés következik.

Tovább olvasom »Facebook Graph Search az új Google kereső?

Konverzióoptimalizálás: alapfogalmak 2.

Legutóbb megnéztünk néhány konverziókkal kapcsolatos alapfogalmat, most szeretnék körbejárni két további témakört. Nézzük meg, egyáltalán mit is takarhat a konverzióoptimalizálás fogalma, illetve felveszünk szótárunkba egy újabb három betűs mozaik szót: CPA.

Tovább olvasom »Konverzióoptimalizálás: alapfogalmak 2.

Konverzióoptimalizálás: alapfogalmak 1.

A célok meghatározása alapvető fontosságú, amikor egy weboldalt üzemeltetünk és még inkább, ha ezt a weboldalt hirdetésekkel próbáljuk ismertebbé tenni, növelni forgalmát és az általa termelt bevételt. A konverziók segítségével egy olyan mérőszámot vezethetünk be kampányaink során, amivel számolni tudjuk, hányan teljesítették a kitűzött célt vagy célokat.

Ezen keresztül pedig már kalkulálhatóvá válik egy még fontosabb jellemző: a megtérülés (ROI = Return On Investment)!

Tovább olvasom »Konverzióoptimalizálás: alapfogalmak 1.

+1 gombok a Display Hálózaton

A +1 gomb, amit kezdetben sokak csak a Google “like” gombjaként említettek, további helyekre férkőzik be webes tevékenységeink közé. Mostantól a Display Hálózaton megjelenő hirdetések mellett is megjelenhetnek a +1 gombok valamint azon emberek listája, akik ismerőseink közül már “pluszegyezték” a hirdetést.

Tovább olvasom »+1 gombok a Display Hálózaton

AdWords egyszerű kampány tervezési segédlet

Kisebb kampányok tervezésénél is hasznos segédeszköz az AdWords Szerkesztő (AdWords Editor), azonban kezdők számára talán túl nagy falat első nekifutásra és ami még fontosabb, nem vezeti szerintem kellőképpen a szűz kezet egy kampány létrehozásának lépésein.

Összeállítottam egy Google táblázatot, amelynek segítségével azoknak szeretnék segíteni, akik alapvetően kezdő szinten, akár csak most kezdenek ismerkedni a rendszerrel és szeretnének olyan fiók szerkezetet létrehozni, amely már első nekifutásra is kellően strukturált, jól csoportosított.

Határozottan nem A Módszert kínálom, nem az egyetlen és ultimate megoldást. Nem írom le, hogy “egyik barátom megnézte és azt mondta: neked elment az eszed, ha ilyen infóanyagot csak úgy ingyen osztogatsz” (illetve most leírtam, de persze nem igaz :-)) és nem fogok e-mail címet kérni, hogy letölthesd, mert ez nem (sem) Biblia, csak egy segédanyag, egyfajta megközelítés, ami véleményem szerint segít optimálisabb AdWords kampányt elindítani.

Nézzük most meg lépésről lépésre, hogyan kell használni.

Tovább olvasom »AdWords egyszerű kampány tervezési segédlet

Beágyazott webhelylinkek AdWords kereső hirdetésekben

Az utóbbi napokban (remélhetőleg) megérdemelt pihenő időmet töltöttem, így most néhány olyan újdonságról fogok írni, ami már annyira nem újdonság, de talán nem mindenki követi a külföldi híranyagokat.

A beágyazott webhelylinkekkel további hirdetőket von be a Google abba a körbe, akik számára valamilyen formában további hivatkozásokat lehet megjeleníteni AdWords hirdetéseikhez.

Tovább olvasom »Beágyazott webhelylinkek AdWords kereső hirdetésekben

Mit hozott a Google+ az AdWords hirdetőknek?

Hangos az internet tech részlege a Google új közösségi megoldásától, a Google+ projektből. Az egyenlőre csak meghívóval megtekinthető felület (iWiW deja vu?) azonban számos változást hozott nem csak a Google kereső megjelenésében, hanem lényegében a legtöbb Google szolgáltatás kinézetében.

Nézzük most meg, hogyan jelennek meg eztán AdWords hirdetéseink a Google keresőben.

Tovább olvasom »Mit hozott a Google+ az AdWords hirdetőknek?