Korábban megnéztük, pontosan mi is a nagyon új a YouTube hirdetések terén, aztán végignéztük az új hirdetési formátumokat. Most nézzük meg, mire alkalmas még egy TrueView kampány azon túl, hogy a YouTube különböző részein jelenítünk meg hirdetéseket.
AdWords
YouTube hirdetések – TrueView videó formátumok
Előzőleg megnéztük, hogy az eddig használt eszközökkel milyen hirdetési formátumok érhetőek el a YouTube felületén. Ezen hirdetések az eddig ismeretinknek megfelelően CPC árazással használhatóak, tehát fizetni továbbra is a hirdetésre kattintásért kell.
Most nézzünk meg egy újdonságot, ami teljesen új funkciót és hozzá kapcsolódóan teljesen külön kezelőfelületet kapott az AdWords felületén belül.
Az ún. TrueView formátumokkal videó hirdetéseket készíthetünk, ahol fizetni a hirdetett videók megtekintéséért kell. Ehhez egy új árazást, egy új fogalmat kell megismernünk: CPV – Cost-Per-View.
Tovább olvasom »YouTube hirdetések – TrueView videó formátumok
YouTube hirdetések – formátumok kattintásonként árazva
2012. márciusa óta él az ún. magyar YouTube, ami szerintem egy picit szerencsétlen kijelentés, mert az átlag felhasználó számára eddig is magyarul beszélt a YouTube, viszont most már egyre több hirdetés röhög a szemébe a kedvenc videoklip vagy filmelőzetes előtt, között és mellett.
Egészen pontosan számos új hirdetési lehetőség lett elérhető az oldalon. Nézzük most át, hogy pontosan mik is azok a YouTube hirdetési formátumok, amelyekkel egy ideje élhetünk és amelyekkel népszerűsíthetjük márkáinkat és persze (célzott) forgalmat terelhetünk az oldalunkra.
Tovább olvasom »YouTube hirdetések – formátumok kattintásonként árazva
Fiók szintű kampányelhelyezési kizárások
Szemfülesek már észrevették egy ideje, de csak most érkezett a hivatalos bejelentés: már nem csak kulcsszavakat tudunk fiók szinten kizárási listákba szervezni a keresőhirdetésekhez, hanem kizáró elhelyezéseket is hasonló listákba szervezhetünk.
Konverzióoptimalizálás: alapfogalmak 2.
Legutóbb megnéztünk néhány konverziókkal kapcsolatos alapfogalmat, most szeretnék körbejárni két további témakört. Nézzük meg, egyáltalán mit is takarhat a konverzióoptimalizálás fogalma, illetve felveszünk szótárunkba egy újabb három betűs mozaik szót: CPA.
Konverzióoptimalizálás: alapfogalmak 1.
A célok meghatározása alapvető fontosságú, amikor egy weboldalt üzemeltetünk és még inkább, ha ezt a weboldalt hirdetésekkel próbáljuk ismertebbé tenni, növelni forgalmát és az általa termelt bevételt. A konverziók segítségével egy olyan mérőszámot vezethetünk be kampányaink során, amivel számolni tudjuk, hányan teljesítették a kitűzött célt vagy célokat.
Ezen keresztül pedig már kalkulálhatóvá válik egy még fontosabb jellemző: a megtérülés (ROI = Return On Investment)!
+1 gombok a Display Hálózaton
A +1 gomb, amit kezdetben sokak csak a Google “like” gombjaként említettek, további helyekre férkőzik be webes tevékenységeink közé. Mostantól a Display Hálózaton megjelenő hirdetések mellett is megjelenhetnek a +1 gombok valamint azon emberek listája, akik ismerőseink közül már “pluszegyezték” a hirdetést.
Új felület az oszlopok testreszabására
Úgy tűnik, új felületet tesztel a Google az AdWords webes felületén megjelenő táblázatok oszlopainak testreszabásához:

Relevancia és cél oldal (landing page) nagyobb súllyal a minőségi mutatóban
A következő hetekben módosulni fog némileg a minőségi mutató kalkulációja, olvasható az angol AdWords blogon.
Nagyobb hangsúlyt kap mostantól a relevancia és a cél oldal minősége.
Tovább olvasom »Relevancia és cél oldal (landing page) nagyobb súllyal a minőségi mutatóban